Akoestiekverbetering voor callcenters
Het plaatsen van een wand met stof is slechts camouflage. Je moet het geluid daadwerkelijk opvangen. Het geluid moet geabsorbeerd worden. Dat doet akoestiek&CO door geperforeerde panelen, plafonds of andere producten te plaatsen waar geluidsabsorberende wol omheen zit.
Het oog wil natuurlijk ook wat, dus wij werken onze geluidsabsorberende producten af naar wens, in welke kleurstelling je maar wilt. Een akoestische telefooncel, bureaupaneel, een akoestisch plafond of een complete callcenterwerkplek: wij komen langs om te bekijken wat de beste manier is om het akoestiekprobleem op te lossen.
Akoestische oplossingen in een callcenter
Eén van de eerste plekken waar akoestiek een grote rol speelt is een callcenter. Zet veel werknemers in één ruimte waarin zij de hele dag moeten praten, dan is het van groot belang dat je het geluid goed opvangt. In werkruimtes waar dat niet gebeurt, is de concentratieduur een stuk minder lang.
Teveel geluid
Geluidsproblemen hebben gevolgen voor zowel de werknemer als de werkgever. Bij een hoog geluidsniveau en veel omgevingsgeluid gaat het concentratievermogen verloren. Gevolg: vermoeide medewerkers en minder goedlopende gesprekken. Een callcenter geluidloos maken, is natuurlijk een utopie. Geluid verminderen? Dat is ons vak!